Propozycje zmiany statutu: Różnice pomiędzy wersjami
(Likwidacja zjazdu) |
|||
Linia 29: | Linia 29: | ||
*Dyskusja: | *Dyskusja: | ||
<!-- Każdy wpis w dyskusji proszę zaczynać ciągiem ** - a kończyć czterema tyldami, co jest zleceniem dla silnika aby wstawił dane autora --> | <!-- Każdy wpis w dyskusji proszę zaczynać ciągiem ** - a kończyć czterema tyldami, co jest zleceniem dla silnika aby wstawił dane autora --> | ||
− | **( | + | ** A jakie będą koszty demokracji bezpośredniej dla członków towarzystwa? Głosowanie elektroniczne, czyli konieczność jednoznacznego identyfikowania głosującego. Przy okazji dyskusji o legitymacjach dla członków pojawiła się propozycja, aby legitymacje wykorzystywać choćby do podpisu elektronicznego. Padały jakiś kwoty: chyba 200-300 złotych starter na dwa lata, plus później 90-100 abonament roczny. Jeśli rzeczywiści takie byłyby koszty, to kto ma je pokrywać? PTI? Członkowie? [[Użytkownik:Kulik Wojciech|Kulik Wojciech]] ([[Dyskusja użytkownika:Kulik Wojciech|dyskusja]]) 12:09, 5 maj 2014 (CEST) |
− | + | ||
− | + | ||
=== Funkcja sekretarza generalnego === | === Funkcja sekretarza generalnego === |
Wersja z 10:09, 5 maj 2014
Propozycje zmiany statutu
Spis treści
- 1 Doprecyzowanie (uproszczenie) zasady klucza wyborczego
- 2 Likwidacja Zjazdu delegatów i wprowadzenie demokracji bezpośredniej
- 3 Funkcja sekretarza generalnego
- 4 Zarząd Koła - zmiana art. 37.7
- 5 Zmiana dotycząca klucza wyborczego - par. 13 ust. 8 statutu
- 6 Wprowadzenie regulacji dot. danych osobowych
- 7 Sądy koleżeńskie - likwidacja
- 8 Sądy koleżeńskie - modernizacja
- 9 Sądy koleżeńskie - doprecyzowanie statutu
- 10 Usunięcie kolizji uprawnień Rady Naukowej i ZG - par. 25 ust. 5
- 11 obowiązki członka zw.- § 10 punkt 3 statutu
- 12 Skreślenia członków bez przynależności do jakiekolwiek oddziału przez ZG
- 13 Prawomocność posiedzeń ZG
- 14 Czas trwania kadencji delegatów
- 15 Składka członków honorowych
- 16 Cele Towarzystwa - art. 7
- 17 Zmiany do art.10
- 18 Zjazd Delegatów - art. 13
- 19 Władze naczelne PTI - art. 16
- 20 Władze naczelne PTI - art. 16.3
- 21 Władze naczelne PTI - konflikt interesów art. 16.5 (i 6)
- 22 Uzupełnienie składu władz - art. 18
- 23 Zarząd Głowny PTI - art. 19
- 24 Dyrektor Generalny PTI art. 20
- 25 Prezydium ZG - art.22
- 26 Władze Oddziału PTI - art. 28
- 27 Dodanie zapisu w par. 7 i 8
- 28 ujednolicenie kadencji władz PTI wszystkich szczebli
- 29 Sprawa wykluczenia - art. 10.9
- 30 usunięcie wymogu posiadania rekomendacji 2 członków wprowadzających
Doprecyzowanie (uproszczenie) zasady klucza wyborczego
- liczbę delegatów na zjazd w okręgach wyborczych ustala ZG w uchwale zwołującej zjazd na podstawie liczby członków (bez zaległości w opłatach członkowskich) w dniu podjęcia uchwały o zwołaniu zjazdu
- uzasadnienie: uniknięcie złożonych konstrukcji związanych z definicją z uchwały nr 126
- propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
- propozycje wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 22:02, 16 lut 2014 (CET)
- Dyskusja:
- (tu wpisy)
Likwidacja Zjazdu delegatów i wprowadzenie demokracji bezpośredniej
- władzą najwyższą PTI jest ogół członków PTI
- uzasadnienie: PTI nie jest już tak duże aby demokracja pośrednia miała jeszcze jakieś uzasadnienie, a dostępne środki komunikacji elektronicznej pozwalają na podejmowanie większości decyzji w sposób elektroniczny
- propozycję zgłosił Użytkownik:Pluciński Grzegorz
(dyskusja) 12:02, 2 maja 2014 (CET)
- Dyskusja:
- A jakie będą koszty demokracji bezpośredniej dla członków towarzystwa? Głosowanie elektroniczne, czyli konieczność jednoznacznego identyfikowania głosującego. Przy okazji dyskusji o legitymacjach dla członków pojawiła się propozycja, aby legitymacje wykorzystywać choćby do podpisu elektronicznego. Padały jakiś kwoty: chyba 200-300 złotych starter na dwa lata, plus później 90-100 abonament roczny. Jeśli rzeczywiści takie byłyby koszty, to kto ma je pokrywać? PTI? Członkowie? Kulik Wojciech (dyskusja) 12:09, 5 maj 2014 (CEST)
Funkcja sekretarza generalnego
- wprowadzenie do statutu funkcji Sekretarza Generalnego
- jest to przywrócenie stanu jaki był od powstania PTI
- propozycję zgłosił Nowak Jerzy Stanisław
- propozycje wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 21:19, 17 lut 2014 (CET)
- Dyskusja:
- (tu wpisy)
Zarząd Koła - zmiana art. 37.7
- Walne zgromadzenie Koła wybiera Przewodniczącego i Zarzad Koła
Funkcję Przewodniczącego Koła pełni się przez dwie kadencje
Wybór przewodniczących kół na nową kadencję po zarejestrowaniu zmiany statutu dokonuje się z uwzględnieniem poprzednich kadencji
Zarząd Koła wybiera ze swego grona sekretarza koła - propozycję zgłosił Nowak Jerzy Stanisław 20:02, 19 lut 2014
- dane (kto i kiedy zgłosił) propozycję wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 20:51, 19 lut 2014 (CET)
- Dyskusja:
- (tu wpisy)
Zmiana dotycząca klucza wyborczego - par. 13 ust. 8 statutu
- Obecny zapis (kolorem czerwonym wskazano tekst do zamiany): Liczba delegatów Oddziałów PTI i okręgów wyborczych na Zjazd Delegatów PTI ustalana jest proporcjonalnie do sumy liczby członków zwyczajnych, którzy do dnia Walnego Zgromadzenia Członków Oddziału PTI lub zebrania wyborczego nie zalegali z opłacaniem składek, z zaokrągleniem w górę do najbliższej liczby całkowitej.
- Proponowany zapis (kolorem zielonym wskazano tekst po zamianie): Liczba delegatów Oddziałów PTI i okręgów wyborczych na Zjazd Delegatów PTI ustalana jest proporcjonalnie do sumy liczby członków zwyczajnych, którzy do końca roku poprzedzającego Walne Zgromadzenie Członków Oddziału PTI lub zebranie wyborczego nie zalegali z opłacaniem składek, z zaokrągleniem w górę do najbliższej liczby całkowitej.
- propozycję zgłosił Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
- Dyskusja:
- Obecny zapis powoduje możliwość pompowania kół (vide interpretacja klucza), natomiast proponowany zapis to likwiduje. Ponadto taki właśnie sposób liczenia był przed wprowadzeniem obecnego zapisu. Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
- a może zamiast tego od razu zapisać :
- czynne prawo wyborcze przysługuje członkom PTI, którzy regularnie i terminowo opłacają składki od co najmniej 1 stycznia roku poprzedzającego rok wyborczy
- bierne prawo wyborcze przysługuje członkom PTI, którzy regularnie i terminowo opłacają składki od co najmniej trzech lat przed rozpoczęciem roku w którym przypadają wybory
- po pierwsze dlaczego ograniczenie związane z płaceniem składek miało by dotyczyć tylko zjazdu a nie wszystkich wyborów ?
- po drugie chyba ważniejsze, żeby nie były wybierane osoby które nie płacą składek (bierne prawo wyborcze), niż to, żeby wybierającymi nie byli ci którzy nie płacą Pluciński Grzegorz (dyskusja)
- (tu wpisy)
Wprowadzenie regulacji dot. danych osobowych
- Podstawa: wyjaśnienie GIODO
- Proponowany zapis:
- Dane osobowe
- Członkowie towarzystwa są upoważnieni do przetwarzania posiadanych przez stowarzyszenie danych osobowych innych członków stowarzyszenia i jego pracowników
- Publicznie udostępnianie są następujące dane osobowe członków:
- imię i nazwisko
- stopnie i tytuły
- miejscowość zamieszkania
- data przyjęcia
- data ustania członkostwa
- status członkowski
- dane kontaktowe członków władz - adres mejlowy, nr telefonu
- Publicznie udostępnianie są następujące dane osobowe rzeczoznawców PTI:
- imię i nazwisko
- numer rzeczoznawcy
- W okresie pomiędzy Zjazdami funkcje administratora danych osobowych pełni prezes PTI
- Wykaz udostępnianych publicznie danych osobowych pracowników i współpracowników PTI określa decyzją prezes PTI
- Dane osobowe
- propozycję zgłosił Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
- Dyskusja:
- Dana regulacja jest konieczna ze względów oczywistych oraz świetle pisma GIODO. Ponadto niedawne awantury wokół Kokpitu jednoznacznie wskazują, że jest to tym bardziej uzasadnione. Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
- rozumiem cel i potrzebę, ale:
- brak umocowania do udostępniania danych byłych członków, jak ktoś już nie jest w PTI to PTI nie może udostępniać nikomu jego danych (sugeruje to data ustania członkowstwa w PTI)
- prezes PTI nie może decydować o udostępnianiu danych "pracowników i współpracowników" - to musi być w umowach, zgodę muszą wyrazić ci "pracownicy i współpracownicy"
- mam wątpliwości czy upoważnienie do przetwarzania danych osobowych może być zapisem w statucie
ustawa: Art. 37. Do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez administratora danych.
Art. 39. 1. Administrator danych prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania, która powinna zawierać: 1) imię i nazwisko osoby upoważnionej, 2) datę nadania i ustania oraz zakres upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, 3) identyfikator, jeżeli dane są przetwarzane w systemie informatycznym. 2. Osoby, które zostały upoważnione do przetwarzania danych, są obowiązane zachować w tajemnicy te dane osobowe oraz sposoby ich zabezpieczenia.
skoro ustawa mówi, że upoważnienie nadaje administrator - w naszym wypadku prezes PTI to chyba nie da się tego zapisać w statucie. poza tym ta ewidencja.....
- (tu wpisy)
Sądy koleżeńskie - likwidacja
- Usunięcie ze statutu instytucji sądów koleżeńskich i przekazanie ich kompetencji do właściwości działających w trybie bardziej lub po prostu regularnym - tj. do zarządów, w tym do ZG (poniżej jest kontrpropozycja doskonalenia instytucji SK)
- uzasadnienie: Ustawa nie wymaga istnienia sądów koleżeńskich. Przez długi czas istniały praktycznie wyłącznie ornamentalne - po prostu nie miały zgłaszanych spraw do rozstrzygnięcia. Gdy się pojawiły, w większej liczbie, i o znacznym stopniu skomplikowania i niejednoznaczności, to okazało się, że sprawy nie zawsze były podejmowane, a podejmowane były przewlekane niemiłosiernie, dodatkowo członkowie sądów zgłaszali problemy dotyczące problemów proceduralnych i ich znikomej biegłości (praktyki) w tego typu sprawach. Dodatkowym utrudnieniem dla funkcjonowania sądów był ich społeczny i wyłącznie ad hoc tryb aktywności.
- propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
- Dyskusja:
- połączenie władzy wykonawczej i władzy sądowniczej w jedną całość cofnęło by PTI do "demokratycznego średniowiecza", rozdział władzy sądowniczej i wykonawczej jest demokratycznym standardem i PTI nie powinno się z niego wycofywać. Niezależnie od tego, aby taka propozycja w ogóle mogła być sensownie rozpatrywana to niezbędne jest dokładne określenie procedur, uprawnień, unikania konfliktu interesów (co może taki "niby sąd" orzec, w stosunku do kogo, jaka jest procedura postępowania, tryb odwoławczy , dostę do "akt postępowania" protokołów itp oraz wyłączenie z tej propozycji ZG (nie sposób zapewnić podstawowego chociażby rozgraniczenia konfliktu interesów w przypadku ZG) , propozycja wydaje się być co najmniej nieprzygotowana Pluciński Grzegorz (dyskusja)
- Proponuje aby SK/ GSK nie miał prawa do skreślania z listy członków PTI ani do zakazywania dostępu do
zasobów PTI. Kara powinna być wyłącznie honorowa np. w postaci orzeczenia iż NN dopuścił sie postępowania niezgodnego z xxx. Nic wiecej, i sprawach z podtekstem finansowym działać powinny sady powszechne. Jakiekolwiek inne kary moze wyznaczac wyłącznie sąd powszechny. Zwroccie koledzy uwagę w obecnych sprawach rozpatrywanych przez SK/ GSK stroną jest Zarząd Główny. Propozycja wprowadzenia sądów arbitrażowych wydaje sie być też sensowna. Moim zdaniem w Towarzystwie nie powinny pojawiać się sprawy, które ktokolwiek miałby ROZSĄDZAĆ. Niemiec Andrzej (dyskusja) 12:58, 2 maj 2014 (CEST)
Sądy koleżeńskie - modernizacja
- Propozycja zgłoszona przez Grzegorz Plucińskiego w imieniu własnymGSK przez jego przewodniczącego Jarosława Demineta, wpisał (dyskusja) 00:25, 2 maja 2014 (CEST)
- 1. Spory pomiędzy członkami rozstrzygają sądy arbitrażowe powoływane w trybie "ad hoc"
- 2. Spór rozstrzyga zespół trzech arbitrów, po jednym arbitrze wskazuje każda ze stron sporu, trzeciego arbitra powołują zgodnie dwaj wyznaczeni arbitrzy a w wypadku braku możliwości uzgodnienia arbitra wyznacza Zarząd oddziału właściwy dla miejsca zdarzenia. W przypadku zdarzeń "w świecie wirtualnym" przyjmuje się, że zdarzenie miało miejsce w Warszawie.
- 3. Procedurę działania tak powołany sąd arbitrażowy ustala sam, z tym, że ma obowiązek zapewnienia cynnego udziału wszystkim stronom sporu.
- 4. Sąd Arbitrażowy może nakazać stronom sporu określone zachowanie, przeprosiny lub.... (ale katalog zamkniety)
- 5. Sąd Arbitrażowy w orzeczeniu podaje czy podlega ono publikacji dla członków PTI czy też nie.
- 6. Członkami Sądu Arbitrażowego (arbitrami) nie mogą być osoby które pełnią lub pełniły w ciągu ostatnich 10 lat funkcje we władzach PTI dowolnego szczebla.
- 7. Spory dotyczące przestrzegania statutu PTI i zatwierdzonych przez Zjazd PTI regulaminów rozstrzyga Główny Sąd Koleżeński.
- 8. GSK składa się z 7 członków wybieranych przez Zjazd. Członkami GSK nie mogą być osoby które pełnią lub pełniły we władzach PTI jakąkolwiek funkcję. Członkowsko w GSK ustaje z chwilą powołania do władz PTI dowolnego szczebla i przyjęcia tej funkcji. Członek GSK musi mieć co najmniej dziewięcioletni staż członkowski PTI.
- 9: Członkiem GSK nie może być osoba skazana przez Sąd powszechny, lub w stosunku do której dowolny Sąd PTI orzekła karę.
- 10. Ograniczenie praw członka PTI może być orzeczone jedynie przez prawomocne orzeczenie GSK.
- 11. Orzeczenia GSK podlegają zaskarżeniu do Zjazdu PTI. W przypadku zaskarżenia orzeczenia GSK nie podlegają wykonaniu do czasu ich prawomocnego orzeczenia przez Zjazd.
Sądy koleżeńskie - doprecyzowanie statutu
- Plik źródłowy
- Propozycja zgłoszona w imieniu GSK przez jego przewodniczącego Jarosława Demineta, wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 00:25, 9 kwi 2014 (CEST)
|
---|
Główny Sąd Koleżeński PTI 1. Główny Sąd Koleżeński PTI składa się z pięciu do siedmiu członków, spośród których wybiera w głosowaniu tajnym przewodniczącego i jego zastępcę. Członkowie Głównego Sądu Koleżeńskiego muszą mieć co najmniej dziewięcioletni staż członkowski w PTI. 2. Członkowie Głównego Sądu Koleżeńskiego nie mogą być równocześnie członkami Zarządu Głównego PTI ani Głównej Komisji Rewizyjnej PTI. 3. W sprawie ustania członkostwa w Głównym Sądzie Koleżeńskim stosuje się odpowiednio przepisy § 19 punkt 4. 4. Główny Sąd Koleżeński jest powołany do rozstrzygania sporów pomiędzy członkami Towarzystwa, powstałych w obrębie Towarzystwa, a także rozpatrywania spraw członków Towarzystwa dotyczących nieprzestrzegania Statutu PTI, regulaminów i uchwał władz PTI oraz naruszania zasad współżycia społecznego. 5. Główny Sąd Koleżeński rozpatruje jako pierwsza instancja sprawy zgłoszone przez Zarząd Główny PTI oraz Główną Komisję Rewizyjną PTI. Od orzeczeń w pierwszej instancji przysługuje odwołanie do Zjazdu Delegatów PTI, złożone w terminie 30 dni po doręczeniu orzeczenia. W przypadku niezłożenia odwołania w tym terminie orzeczenie staje się prawomocne. 6. Główny Sąd Koleżeński rozpatruje jako druga instancja odwołania od orzeczeń Sądów Koleżeńskich Oddziałów PTI. Orzeczenia wydane w drugiej instancji są ostateczne i prawomocne. 7. Przy rozpatrywaniu sporów między członkami Towarzystwa Główny Sąd Koleżeński przede wszystkim dąży do polubownego rozwiązania sporu. 8. Główny Sąd Koleżeński może orzekać następujące kary: a) upomnienie, b) zawieszenie w prawach członka Towarzystwa na okres do trzech miesięcy,
9. 10. 11. 12. 13. 14. Główny Sąd Koleżeński uchwala Regulamin postępowania sądów koleżeńskich PTI, określający zasady i tryb postępowania Głównego Sądu Koleżeńskiego oraz sądów koleżeńskich oddziałów PTI.
Sąd Koleżeński Oddziału PTI 1. Sąd Koleżeński Oddziału PTI składa się z pięciu członków, spośród których wybiera w głosowaniu tajnym przewodniczącego i jego zastępcę. Członkowie Sądu Koleżeńskiego Oddziału muszą mieć co najmniej sześcioletni staż członkowski w PTI, chyba że oddział istnieje krócej. 2. Członkowie Sądu Koleżeńskiego Oddziału PTI nie mogą być równocześnie członkami Zarządu Oddziału PTI, Komisji Rewizyjnej Oddziału PTI ani Głównego Sądu Koleżeńskiego PTI. 3. Sąd Koleżeński Oddziału PTI jest powołany do rozstrzygania sporów pomiędzy członkami Towarzystwa, powstałych w obrębie Towarzystwa, a także rozpatrywania spraw członków Towarzystwa dotyczących nieprzestrzegania Statutu PTI, regulaminów i uchwał władz PTI oraz naruszania zasad współżycia społecznego. 4. Sąd Koleżeński Oddziału PTI rozpatruje sprawy jako pierwsza instancja z zastrzeżeniem § 24 pkt 5. Od orzeczenia przysługuje odwołanie do Głównego Sądu Koleżeńskiego, złożone w terminie 30 dni po doręczeniu orzeczenia. W przypadku niezłożenia odwołania w tym terminie orzeczenie staje się prawomocne. 5. Do Sądu Koleżeńskiego Oddziału PTI stosują się odpowiednio przepisy § 24 pkt 7, 8, 9, 10, 11 i 13. |
- Dyskusja
- (tu wpisy)
Usunięcie kolizji uprawnień Rady Naukowej i ZG - par. 25 ust. 5
- Usunięcie zapisu o zatwierdzaniu przez ZG regulaminu RN uchwalonego przez nią
- uzasadnienie: w obecnej kadencji wywołało to tarcia RN z ZG (wykonującego zapis statutu)
- propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
- Dyskusja:
- Moim zdaniem RN powinna być autonomiczna i niezależna od ZG. Zatwierdzanie regulaminu RN przez ZG nie ma uzasadnienia. Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:01, 2 maj 2014 (CEST)
obowiązki członka zw.- § 10 punkt 3 statutu
- 3. Członek zwyczajny jest zobowiązany do:
a) przestrzegania postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz PTI, b) aktywnego udziału w realizacji celów statutowych Towarzystwa, c) przestrzegania norm współżycia społecznego i etyki zawodowej, d) terminowego opłacania składek członkowskich,
e) wybrania Oddziału PTI lub Koła PTI lub innej jednostki organizacyjnej PTI (dopisek GP), w którym zamierza realizować swoją działalność.
- propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
- Dyskusja
- "przywiązanie chłopa do ziemi" - z tym mi się kojarzy taka propozycja - czemu ma to służyć ? jakieś uzasadnienie by się przydało poza czysto ambicjonalną chęcią wykazania, że tak ma być.
Skreślenia członków bez przynależności do jakiekolwiek oddziału przez ZG
- (doprecyzowanie)- wycofać propozycję - należy w statucie zablokować taki absurdalny przypadek i nie dojdzie do takiej sytuacji
- Dyskusja
- (tu wpisy)
Prawomocność posiedzeń ZG
- Skreślić w art. 19.9 słowa: "..wszyscy członkowie GKR oraz DG PTI" - prawomocność posiedzenia ZG nie może być uzależniona od powiadomienia innych organów i osób spoza ZG, a jedynie od kworum na posiedzeniu Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 23:46, 24 mar 2014 (CET)
- Dyskusja
- (tu wpisy)
Czas trwania kadencji delegatów
- Ograniczenie długości kadencji delegatów do co najwyżej 6 miesięcy - art. 13.7 statutu; zakładając problemy z rejestrowaniem zmian w statucie okres 6 miesięcy wydaje się właściwy do ewentualnego kolejnego zjazdu w celu ponownego zatwierdzenia zmianNowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 23:46, 24 mar 2014 (CET)
- Dyskusja
- dodałabym do 6 miesięcy od daty Walnego Zjazdu Delegatów - bo zjazdy oddziałów odbywają się w różnych terminach
- dodałbym możliwość elektronicznych głosowań przez Zjazd w okresie tych 6 miesięcy Pluciński Grzegorz (dyskusja)
Składka członków honorowych
- Wwprowadzenie składki członka honorowego na poziomie 10% wysokości składki pełnej; oznacza to zmianę § 11 Statutu Dyżewski Andrzej (dyskusja) 16:06, 2 kwi 2014 (CEST)
- Dyskusja
- (proponuje rezygnację z tego zapisu - skoro członkiem honorowym może być dowolna osoba zasłużona dla informatyki, niekoniecznie członek PTI, to niezręcznie jest obciążać go takim miłym obowiązkiem; poza tym składka w wysokości 8 zł jest wyjątkowo uciążliwa do płacenia - nie widzę natomiast przeszkód aby członkowie honorowi wpłacali DAROWIZNE na cele PTI, przypadkowo wysokości składkiNowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 10:01, 13 kwi 2014 (CEST))
- a ja mam wrażenie iż niektórzy członkowie honorowi (skądinąd zawsze bardzo zasłużeni) są kochani przez PTI bez wzajemności, taka składka to dla mnie probierz wzajemności uczuć; poza tym łatwiej jest skreślić Członka Honorowego nie płacącego składek (niepotrzebny zjazd); a jeśli Honorowy jest człowiekiem z klasą, to zapłaci składkę za 30 lat jednorazowo, czyli praktycznie dożywotnio, zatem argument uciążliwości odpada w przypadku Honorowego z klasą Dyżewski Andrzej (dyskusja) 22:37, 13 kwi 2014 (CEST)
Cele Towarzystwa - art. 7
- dopisać punkt l) dbałość o dziedzictwo historii informatyki Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
- z całym szacunkiem dla dzialalności Sekcji Historycznej moim zdaniem powinien to być margines działania PTI a nie główny nurt! Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:27, 2 maj 2014 (CEST)
- nie ma najmniejszego powodu. Sekcje powstają w miarę potrzeb, w tym historyczna. Jak nie będzie animatora, nie będzie sekcji. Działanie mieści się w propagowaniu. jestem absolutnie przeciwny próbom zmieniania Statutu pod określone nazwiska. Fuglewicz Piotr (dyskusja) 22:23, 4 maj 2014 (CEST)
- usunąć punkt j)
- PTI nie powinno być zależne w swoim statucie od jakiegokolwiek rozwiązania technologicznego czy biznesowego. Można zapisać propagowanie idei kształcenia w zakresie ...., certyfikacji umiejętności informatycznych (chociaż akurat przeciwko temu bym protestował, bo wiedzę i umiejętności albo się ma albo się nie ma i certyfikat tu niczego nie potwierdza, a brak certyfikatu niczemu nie zaprzecza), ale nie powinno być zapisu w statucie przywiązania stowarzyszenia do jednego konkretnego rozwiązania, tym bardziej, że PTI jest wyłącznym dystrybutorem tego rozwiązania - albo propagujemy ideę - albo nasz konkretny produkt komercyjny - ale wtedy nie nazywajmy tego ideą. A poza tym propagowanie własnego produktu to cecha korporacji a nie stowarzyszenia. Użytkownik:Grzegorz Pluciński (dyskusja) 12:40, 2 maja 2014 (CEST)
- Popieram Grzegorza - albo promowanie idei albo własnego rozwiazania komercyjnego (co mi sie nie podoba).Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:27, 2 maj 2014 (CEST)
Zmiany do art.10
- pkt.4 - skreślić słowa "ma prawo wybrać" wpisując słowo "wskazuje"
- pkt.6 - dopisać po pierwszym zdaniu "i wskazuje w uzgodnieniu z kandydatem właściwą jednostkę terenowa Towarzystwa".
- pkt 8.c - skreślić "dwuletniej" - wpisać "rocznej"
Zjazd Delegatów - art. 13
- dopisać pkt. 12 - Delegaci wykonują swój mandat osobiście.Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
Władze naczelne PTI - art. 16
- dopisać pkt. 6 - Członkowie władz naczelnych wykonują swój mandat osobiście
- ad pkt. 2 - kwestia ustalenia długości kadencji: czy długość kadencji tj. 3 lata ma charakter stały czy też liczona jest od wyboru nowego ZG na 3 lata;
w przypadku stałej długości kadencji może zajść przypadek wyboru nowego ZG np. na jeden rok - taka sytuacja miała swego czasu miejsce w SEP, gdzie obowiązuje sztywna długość kadencji, osobiście optuje za wariantem sejmowym tj liczymy czas trwania kadencji od wyboru ZG Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
Władze naczelne PTI - art. 16.3
- statut nie wymienia przypadków, o których wspomina się w p.3 - proponuje się ograniczyć prawo zgłaszania kandydatów do delegatów i zaproszonych gości-członków PTI,
a więc osób z głosem stanowiącym i doradczym Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 14:02, 23 kwi 2014 (CEST)
Władze naczelne PTI - konflikt interesów art. 16.5 (i 6)
- zmiana punktu 5 - zamiast obecnego "wyłączenia się od udziału w podejmowaniu decyzji dotyczącej tego konfliktu" proponuję "wyłączenia się z głosowania w sprawach pozostających w związku z istniejącym konfliktem interesów. Uchwały władz PTI podjęte bez wyłączenia tych osób są nieważne i podlegają ponownemu głosowaniu. " (dyskusja) 14:02, 2 maja 2014 (CEST)
- dopisanie punktu 6 - "osoby prowadzące działalność gospodarczą (lub będące w organach podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą) skutkującą podpisywaniem umów z PTI lub mogący mieć wpływ na finanse PTI nie mogą być członkami władz PTI żadnego szczebla. Zakaz niniejszy obowiązuje również w przypadku gdy taką działalność prowadzi osoba pozostająca z członkiem PTI we wspólnym gospodarstwie domowym." (dyskusja) 14:02, 2 maja 2014 (CEST)
Uzupełnienie składu władz - art. 18
- skreślić p.1
- ustalić p.1 w brzmieniu statutu z 1981: w przypadku ustąpienia w trakcie kadencji członków władz Towarzystwa, władzom tym przysługuje prawo kooptacji,
jednakże liczba dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru. Uzasadnienie - aktualne sformułowanie grozi uznaniem posiedzeń ZG za nieważne z powodu np. zwłoki z uzupełnieniem składu
Zarząd Głowny PTI - art. 19
- w punkcie 2. dopisać zdanie: funkcję wiceprezesa pełni się przed co najwyżej dwie kolejne kadencje Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
- punkt 5.t - dopisać: "...w drodze uchwały."
Dyrektor Generalny PTI art. 20
- skreślić ze statutu, ponieważ stanowi on zakres czynności i powinien wystąpić w umowie o pracę Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:19, 20 kwi 2014 (CEST)
Prezydium ZG - art.22
- skreślić końcowe słowa w p.5: "...Prezydium Zarządu Głownego PTI" Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 21:54, 22 kwi 2014 (CEST)
Władze Oddziału PTI - art. 28
- dopisać w p.4 drugie zdanie - członkowie władz oddziału wykonują mandat osobiście.
Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:19, 20 kwi 2014 (CEST)
Dodanie zapisu w par. 7 i 8
- Uzupełnienie par. 7 p. f i par. 8 p. b po słowach "popieranie działalności naukowej" i "prowadzenie działalności naukowej" odpowiednio zapisem ", naukowo-badawczej"
- uzasadnienie: Zapis taki jest oczywisty dla stowarzyszenia skupiającego też teoretyków informatyki, a jego brak utrudnia efektywną działalność.
- propozycję zgłosił: prezes PTI prof. Marian Noga
- propozycje wpisał: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
- Dyskusja:
- Jestem przeciwny wykluczaniu z PTI zwłaszcza w drodze działan ZG.
Propopnuje skreslenie że statutu par, 10 pkt 9 d) oraz par 10 pkt 10.Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:25, 2 maj 2014 (CEST)
ujednolicenie kadencji władz PTI wszystkich szczebli
- § 28
2. Kadencja Prezesa Oddziału PTI, Zarządu Oddziału PTI, Komisji Rewizyjnej Oddziału PTI i Sądu Koleżeńskiego Oddziału PTI kończy się z chwilą ogłoszenia wyniku wyboru nowych władz Oddziału przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Oddziału PTI zwołane nie później niż na 3 tygodnie przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Zjazdu Delegatów PTI. Postanowienia § 18 stosuje się odpowiednio.
§ 37 2. Kadencja Zarządu Koła PTI kończy się 5 tygodni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Zjazdu Delegatów PTI. Wybór Zarządu Koła PTI odbywa się w głosowaniu tajnym.
- propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
- Dyskusja
- (tu wpisy)
Sprawa wykluczenia - art. 10.9
skreślić słowo "dwóch", wprowadzić w to miejsce "pięciu" - jest to przywrócenie sytuacji z 1981 Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:09, 1 maj 2014 (CEST)
Jestem przeciwny wykluczaniu z PTI zwłaszcza w drodze działania ZG. Propopnuje skreslenie par 10 pkt 9 d) oraz par 10 pkt 10.Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:26, 2 maj 2014 (CEST)
usunięcie wymogu posiadania rekomendacji 2 członków wprowadzających
§10 5. Członków zwyczajnych przyjmuje wybrany przez kandydata Zarząd Oddziału PTI na podstawie deklaracji pisemnej, która może być przekazana również w postaci elektronicznej, wraz z rekomendacjami od dwóch członków wprowadzających z zastrzeżeniem punktu 6.
Zmienić na:
5. Członków zwyczajnych przyjmuje wybrany przez kandydata Zarząd Oddziału PTI na
podstawie deklaracji pisemnej, która może byd przekazana również w postaci
elektronicznej, z zastrzeżeniem punktu 6.
6. Zarząd Główny PTI przyjmuje członków zwyczajnych, którzy nie zadeklarowali
przynależności do żadnego Oddziału PTI oraz tych, których przyjęcie uzna za
wskazane z innych przyczyn. Podstawą przyjęcia jest deklaracja pisemna, która może
być przekazana również w postaci elektronicznej, wraz z rekomendacjami od dwóch
członków wprowadzających.
Zmienić na:
6. Zarząd Główny PTI przyjmuje członków zwyczajnych, którzy nie zadeklarowali przynależności do żadnego Oddziału PTI oraz tych, których przyjęcie uzna za wskazane z innych przyczyn. Podstawą przyjęcia jest deklaracja pisemna, która może byd przekazana również w postaci elektronicznej.
Usunąć pkt 7 7. Członkami wprowadzającymi mogą byd osoby, które należą przynajmniej dwa lata do Towarzystwa i są członkami zwyczajnymi lub honorowymi.
- propozycję zgłosił: Żmudziński Janusz (dyskusja) 20:34, 4 maj 2014 (CEST)