Propozycje zmiany statutu

Z XI-Zjazd
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Zasady ogólne prowadzenia strony

Propozycje zmiany statutu

Doprecyzowanie (uproszczenie) zasady klucza wyborczego

  • liczbę delegatów na zjazd w okręgach wyborczych ustala ZG w uchwale zwołującej zjazd na podstawie liczby członków (bez zaległości w opłatach członkowskich) w dniu podjęcia uchwały o zwołaniu zjazdu
  • uzasadnienie: uniknięcie złożonych konstrukcji związanych z definicją z uchwały nr 126
  • propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
  • propozycje wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 22:02, 16 lut 2014 (CET)
  • Dyskusja:
    • (tu wpisy)

Likwidacja Zjazdu delegatów i wprowadzenie demokracji bezpośredniej

  • władzą najwyższą PTI jest ogół członków PTI
  • uzasadnienie: PTI nie jest już tak duże aby demokracja pośrednia miała jeszcze jakieś uzasadnienie, a dostępne środki komunikacji elektronicznej pozwalają na podejmowanie większości decyzji w sposób elektroniczny
  • propozycję zgłosił Użytkownik:Pluciński Grzegorz

(dyskusja) 12:02, 2 maja 2014 (CET)

  • Dyskusja:
    • A jakie będą koszty demokracji bezpośredniej dla członków towarzystwa? Głosowanie elektroniczne, czyli konieczność jednoznacznego identyfikowania głosującego. Przy okazji dyskusji o legitymacjach dla członków pojawiła się propozycja, aby legitymacje wykorzystywać choćby do podpisu elektronicznego. Padały jakiś kwoty: chyba 200-300 złotych starter na dwa lata, plus później 90-100 abonament roczny. Jeśli rzeczywiści takie byłyby koszty, to kto ma je pokrywać? PTI? Członkowie? Kulik Wojciech (dyskusja) 12:09, 5 maj 2014 (CEST)
    • Bez przesady - głosowania w PTI to nie transakcje w banku, nie muszą być potwierdzanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a certyfikaty wydane przez PTI podpisywane certyfikatem PTI nie kosztują nic - trochę pracy członków. a z drugiej strony zjazd też kosztuje, delegacje, hotel, katering, uroczysta kolacja.... jakie są koszty zjazdu ? Pluciński Grzegorz (dyskusja)
    • Jasne wszystko kosztuje. Ostatni zjazd (dwa dni, chyba ze 120 osób) ok 100 tys. Ale co w sytuacji gdy w ogólnych wyborach weźmie udział powiedzmy 10-15% członków, co (parząc na poziom aktywności) nie jest takie nieprawdopodobne? Jak szybko i ile pojawi się opinii, że wybory nie są w żadnym stopniu reprezentatywne, że to nie "nasz" ZG, GKR, GSK itd. itp. To trochę jak ogólna dyskusja czy w ogóle lepsze są rządy bezpośrednie ("wola ludu") czy pośrednie. I jedno i drugie ma swoje zalety i ma swoje wady. I co jest lepsze nie zostało rozstrzygnięte przez przynajmniej ostatnie kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset lat ... Kulik Wojciech (dyskusja) 11:30, 9 maj 2014 (CEST)
    • a w wyborach delegató%w bierze udział wiele więcej ?, czy decyzje podjęte przez delegatów na zjedździe są reprezentatywne ? (wątpię) i do tego w sytuacji gdy większość spraw głosowanych na zjeździe w momencie wyboru delegatów jest nie ustalona i delagat nawet jakby chciał to i tak tego nie skonsultuj z wyborcami... Pluciński Grzegorz (dyskusja)

Funkcja sekretarza generalnego

Zarząd Koła - zmiana art. 37.7

  • Walne zgromadzenie Koła wybiera Przewodniczącego i Zarzad Koła
    Funkcję Przewodniczącego Koła pełni się przez dwie kadencje
    Wybór przewodniczących kół na nową kadencję po zarejestrowaniu zmiany statutu dokonuje się z uwzględnieniem poprzednich kadencji
    Zarząd Koła wybiera ze swego grona sekretarza koła
  • propozycję zgłosił Nowak Jerzy Stanisław 20:02, 19 lut 2014
  • dane (kto i kiedy zgłosił) propozycję wpisał Dorożyński Janusz (dyskusja) 20:51, 19 lut 2014 (CET)
  • Dyskusja:
    • (tu wpisy)


Zmiana dotycząca klucza wyborczego - par. 13 ust. 8 statutu

  • Obecny zapis (kolorem czerwonym wskazano tekst do zamiany): Liczba delegatów Oddziałów PTI i okręgów wyborczych na Zjazd Delegatów PTI ustalana jest proporcjonalnie do sumy liczby członków zwyczajnych, którzy do dnia Walnego Zgromadzenia Członków Oddziału PTI lub zebrania wyborczego nie zalegali z opłacaniem składek, z zaokrągleniem w górę do najbliższej liczby całkowitej.
  • Proponowany zapis (kolorem zielonym wskazano tekst po zamianie): Liczba delegatów Oddziałów PTI i okręgów wyborczych na Zjazd Delegatów PTI ustalana jest proporcjonalnie do sumy liczby członków zwyczajnych, którzy do końca roku poprzedzającego Walne Zgromadzenie Członków Oddziału PTI lub zebranie wyborczego nie zalegali z opłacaniem składek, z zaokrągleniem w górę do najbliższej liczby całkowitej.
  • propozycję zgłosił Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
  • Dyskusja:
    Obecny zapis powoduje możliwość pompowania kół (vide interpretacja klucza), natomiast proponowany zapis to likwiduje. Ponadto taki właśnie sposób liczenia był przed wprowadzeniem obecnego zapisu. Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
    • a może zamiast tego od razu zapisać :
      • czynne prawo wyborcze przysługuje członkom PTI, którzy regularnie i terminowo opłacają składki od co najmniej 1 stycznia roku poprzedzającego rok wyborczy
      • bierne prawo wyborcze przysługuje członkom PTI, którzy regularnie i terminowo opłacają składki od co najmniej trzech lat przed rozpoczęciem roku w którym przypadają wybory
    • po pierwsze dlaczego ograniczenie związane z płaceniem składek miało by dotyczyć tylko zjazdu a nie wszystkich wyborów ?
    • po drugie chyba ważniejsze, żeby nie były wybierane osoby które nie płacą składek (bierne prawo wyborcze), niż to, żeby wybierającymi nie byli ci którzy nie płacą Pluciński Grzegorz (dyskusja)
    • (tu wpisy)

Wprowadzenie regulacji dot. danych osobowych

  • Podstawa: wyjaśnienie GIODO
  • Proponowany zapis:
    • Dane osobowe
      1. Członkowie towarzystwa są upoważnieni do przetwarzania posiadanych przez stowarzyszenie danych osobowych innych członków stowarzyszenia i jego pracowników
      2. Publicznie udostępnianie są następujące dane osobowe członków:
        1. imię i nazwisko
        2. stopnie i tytuły
        3. miejscowość zamieszkania
        4. data przyjęcia
        5. data ustania członkostwa
        6. status członkowski
        7. dane kontaktowe członków władz - adres mejlowy, nr telefonu
      3. Publicznie udostępnianie są następujące dane osobowe rzeczoznawców PTI:
        1. imię i nazwisko
        2. numer rzeczoznawcy
      4. W okresie pomiędzy Zjazdami funkcje administratora danych osobowych pełni prezes PTI
      5. Wykaz udostępnianych publicznie danych osobowych pracowników i współpracowników PTI określa decyzją prezes PTI
  • propozycję zgłosił Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
  • Dyskusja:
    • Dana regulacja jest konieczna ze względów oczywistych oraz świetle pisma GIODO. Ponadto niedawne awantury wokół Kokpitu jednoznacznie wskazują, że jest to tym bardziej uzasadnione. Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:50, 12 mar 2014 (CET)
    • rozumiem cel i potrzebę, ale:
      • brak umocowania do udostępniania danych byłych członków, jak ktoś już nie jest w PTI to PTI nie może udostępniać nikomu jego danych (sugeruje to data ustania członkowstwa w PTI)
      • prezes PTI nie może decydować o udostępnianiu danych "pracowników i współpracowników" - to musi być w umowach, zgodę muszą wyrazić ci "pracownicy i współpracownicy"
      • mam wątpliwości czy upoważnienie do przetwarzania danych osobowych może być zapisem w statucie

ustawa: Art. 37. Do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez administratora danych.

Art. 39. 1. Administrator danych prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania, która powinna zawierać: 1) imię i nazwisko osoby upoważnionej, 2) datę nadania i ustania oraz zakres upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, 3) identyfikator, jeżeli dane są przetwarzane w systemie informatycznym. 2. Osoby, które zostały upoważnione do przetwarzania danych, są obowiązane zachować w tajemnicy te dane osobowe oraz sposoby ich zabezpieczenia.

skoro ustawa mówi, że upoważnienie nadaje administrator - w naszym wypadku prezes PTI to chyba nie da się tego zapisać w statucie. poza tym ta ewidencja.....

    • (tu wpisy)

Sądy koleżeńskie - likwidacja

  • Usunięcie ze statutu instytucji sądów koleżeńskich i przekazanie ich kompetencji do właściwości działających w trybie bardziej lub po prostu regularnym - tj. do zarządów, w tym do ZG (poniżej jest kontrpropozycja doskonalenia instytucji SK)
  • uzasadnienie: Ustawa nie wymaga istnienia sądów koleżeńskich. Przez długi czas istniały praktycznie wyłącznie ornamentalne - po prostu nie miały zgłaszanych spraw do rozstrzygnięcia. Gdy się pojawiły, w większej liczbie, i o znacznym stopniu skomplikowania i niejednoznaczności, to okazało się, że sprawy nie zawsze były podejmowane, a podejmowane były przewlekane niemiłosiernie, dodatkowo członkowie sądów zgłaszali problemy dotyczące problemów proceduralnych i ich znikomej biegłości (praktyki) w tego typu sprawach. Dodatkowym utrudnieniem dla funkcjonowania sądów był ich społeczny i wyłącznie ad hoc tryb aktywności.
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
  • Dyskusja:
    • połączenie władzy wykonawczej i władzy sądowniczej w jedną całość cofnęło by PTI do "demokratycznego średniowiecza", rozdział władzy sądowniczej i wykonawczej jest demokratycznym standardem i PTI nie powinno się z niego wycofywać. Niezależnie od tego, aby taka propozycja w ogóle mogła być sensownie rozpatrywana to niezbędne jest dokładne określenie procedur, uprawnień, unikania konfliktu interesów (co może taki "niby sąd" orzec, w stosunku do kogo, jaka jest procedura postępowania, tryb odwoławczy , dostę do "akt postępowania" protokołów itp oraz wyłączenie z tej propozycji ZG (nie sposób zapewnić podstawowego chociażby rozgraniczenia konfliktu interesów w przypadku ZG) , propozycja wydaje się być co najmniej nieprzygotowana Pluciński Grzegorz (dyskusja)
    • Proponuje aby SK/ GSK nie miał prawa do skreślania z listy członków PTI ani do zakazywania dostępu do

zasobów PTI. Kara powinna być wyłącznie honorowa np. w postaci orzeczenia iż NN dopuścił sie postępowania niezgodnego z xxx. Nic wiecej, i sprawach z podtekstem finansowym działać powinny sady powszechne. Jakiekolwiek inne kary moze wyznaczac wyłącznie sąd powszechny. Zwroccie koledzy uwagę w obecnych sprawach rozpatrywanych przez SK/ GSK stroną jest Zarząd Główny. Propozycja wprowadzenia sądów arbitrażowych wydaje sie być też sensowna. Moim zdaniem w Towarzystwie nie powinny pojawiać się sprawy, które ktokolwiek miałby ROZSĄDZAĆ. Niemiec Andrzej (dyskusja) 12:58, 2 maj 2014 (CEST)

Sądy koleżeńskie - modernizacja

  • Propozycja zgłoszona przez Grzegorz Plucińskiego w imieniu własnymGSK przez jego przewodniczącego Jarosława Demineta, wpisał (dyskusja) 00:25, 2 maja 2014 (CEST)
1. Spory pomiędzy członkami rozstrzygają sądy arbitrażowe powoływane w trybie "ad hoc"
2. Spór rozstrzyga zespół trzech arbitrów, po jednym arbitrze wskazuje każda ze stron sporu, trzeciego arbitra powołują zgodnie dwaj wyznaczeni arbitrzy a w wypadku braku możliwości uzgodnienia arbitra wyznacza Zarząd oddziału właściwy dla miejsca zdarzenia. W przypadku zdarzeń "w świecie wirtualnym" przyjmuje się, że zdarzenie miało miejsce w Warszawie.
3. Procedurę działania tak powołany sąd arbitrażowy ustala sam, z tym, że ma obowiązek zapewnienia cynnego udziału wszystkim stronom sporu.
4. Sąd Arbitrażowy może nakazać stronom sporu określone zachowanie, przeprosiny lub.... (ale katalog zamkniety)
5. Sąd Arbitrażowy w orzeczeniu podaje czy podlega ono publikacji dla członków PTI czy też nie.
6. Członkami Sądu Arbitrażowego (arbitrami) nie mogą być osoby które pełnią lub pełniły w ciągu ostatnich 10 lat funkcje we władzach PTI dowolnego szczebla.
7. Spory dotyczące przestrzegania statutu PTI i zatwierdzonych przez Zjazd PTI regulaminów rozstrzyga Główny Sąd Koleżeński.
8. GSK składa się z 7 członków wybieranych przez Zjazd. Członkami GSK nie mogą być osoby które pełnią lub pełniły we władzach PTI jakąkolwiek funkcję. Członkowsko w GSK ustaje z chwilą powołania do władz PTI dowolnego szczebla i przyjęcia tej funkcji. Członek GSK musi mieć co najmniej dziewięcioletni staż członkowski PTI.
9: Członkiem GSK nie może być osoba skazana przez Sąd powszechny, lub w stosunku do której dowolny Sąd PTI orzekła karę.
10. Ograniczenie praw członka PTI może być orzeczone jedynie przez prawomocne orzeczenie GSK.
11. Orzeczenia GSK podlegają zaskarżeniu do Zjazdu PTI. W przypadku zaskarżenia orzeczenia GSK nie podlegają wykonaniu do czasu ich prawomocnego orzeczenia przez Zjazd.


Sądy koleżeńskie - doprecyzowanie statutu

  • Dyskusja
    • (tu wpisy)

Usunięcie kolizji uprawnień Rady Naukowej i ZG - par. 25 ust. 5

  • Usunięcie zapisu o zatwierdzaniu przez ZG regulaminu RN uchwalonego przez nią
  • uzasadnienie: w obecnej kadencji wywołało to tarcia RN z ZG (wykonującego zapis statutu)
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
  • Dyskusja:
    • Moim zdaniem RN powinna być autonomiczna i niezależna od ZG. Zatwierdzanie regulaminu RN przez ZG nie ma uzasadnienia. Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:01, 2 maj 2014 (CEST)

obowiązki członka zw.- § 10 punkt 3 statutu

  • 3. Członek zwyczajny jest zobowiązany do:

a) przestrzegania postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz PTI, b) aktywnego udziału w realizacji celów statutowych Towarzystwa, c) przestrzegania norm współżycia społecznego i etyki zawodowej, d) terminowego opłacania składek członkowskich, e) wybrania Oddziału PTI lub Koła PTI, w którym zamierza realizować swoją działalność.

  • propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
  • Dyskusja
    • "przywiązanie chłopa do ziemi" - z tym mi się kojarzy taka propozycja - czemu ma to służyć ? jakieś uzasadnienie by się przydało poza czysto ambicjonalną chęcią wykazania, że tak ma być.
    • po słowach "... lub Koła PTI" dodać lub innej jednostki organizacyjnej PTI (dopisek GP) - modyfikację złożył Grzegorz Pluciński (przeniósł z tekstu propozycji i tym przywrócił ja do stanu początkowego Dorożyński Janusz (dyskusja) 14:35, 8 maj 2014 (CEST))

Skreślenia członków bez przynależności do jakiekolwiek oddziału przez ZG

  • (doprecyzowanie)- wycofać propozycję - należy w statucie zablokować taki absurdalny przypadek i nie dojdzie do takiej sytuacji
  • Dyskusja
    • (tu wpisy)


Prawomocność posiedzeń ZG

  • Skreślić w art. 19.9 słowa: "..wszyscy członkowie GKR oraz DG PTI" - prawomocność posiedzenia ZG nie może być uzależniona od powiadomienia innych organów i osób spoza ZG, a jedynie od kworum na posiedzeniu Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 23:46, 24 mar 2014 (CET)
  • Dyskusja
    • (tu wpisy)


Czas trwania kadencji delegatów

  • Ograniczenie długości kadencji delegatów do co najwyżej 6 miesięcy - art. 13.7 statutu; zakładając problemy z rejestrowaniem zmian w statucie okres 6 miesięcy wydaje się właściwy do ewentualnego kolejnego zjazdu w celu ponownego zatwierdzenia zmianNowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 23:46, 24 mar 2014 (CET)
  • Dyskusja
    • dodałabym do 6 miesięcy od daty Walnego Zjazdu Delegatów - bo zjazdy oddziałów odbywają się w różnych terminach
    • dodałbym możliwość elektronicznych głosowań przez Zjazd w okresie tych 6 miesięcy Pluciński Grzegorz (dyskusja)

Składka członków honorowych

  • Wwprowadzenie składki członka honorowego na poziomie 10% wysokości składki pełnej; oznacza to zmianę § 11 Statutu Dyżewski Andrzej (dyskusja) 16:06, 2 kwi 2014 (CEST)
  • Dyskusja
    • (proponuje rezygnację z tego zapisu - skoro członkiem honorowym może być dowolna osoba zasłużona dla informatyki, niekoniecznie członek PTI, to niezręcznie jest obciążać go takim miłym obowiązkiem; poza tym składka w wysokości 8 zł jest wyjątkowo uciążliwa do płacenia - nie widzę natomiast przeszkód aby członkowie honorowi wpłacali DAROWIZNE na cele PTI, przypadkowo wysokości składkiNowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 10:01, 13 kwi 2014 (CEST))
    • a ja mam wrażenie iż niektórzy członkowie honorowi (skądinąd zawsze bardzo zasłużeni) są kochani przez PTI bez wzajemności, taka składka to dla mnie probierz wzajemności uczuć; poza tym łatwiej jest skreślić Członka Honorowego nie płacącego składek (niepotrzebny zjazd); a jeśli Honorowy jest człowiekiem z klasą, to zapłaci składkę za 30 lat jednorazowo, czyli praktycznie dożywotnio, zatem argument uciążliwości odpada w przypadku Honorowego z klasą Dyżewski Andrzej (dyskusja) 22:37, 13 kwi 2014 (CEST)


Cele Towarzystwa - art. 7

  • dopisać punkt l) dbałość o dziedzictwo historii informatyki Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
    • z całym szacunkiem dla dzialalności Sekcji Historycznej moim zdaniem powinien to być margines działania PTI a nie główny nurt! Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:27, 2 maj 2014 (CEST)
    • nie ma najmniejszego powodu. Sekcje powstają w miarę potrzeb, w tym historyczna. Jak nie będzie animatora, nie będzie sekcji. Działanie mieści się w propagowaniu. jestem absolutnie przeciwny próbom zmieniania Statutu pod określone nazwiska. Fuglewicz Piotr (dyskusja) 22:23, 4 maj 2014 (CEST)
  • usunąć punkt j)
PTI nie powinno być zależne w swoim statucie od jakiegokolwiek rozwiązania technologicznego czy biznesowego. Można zapisać propagowanie idei kształcenia w zakresie ...., certyfikacji umiejętności informatycznych (chociaż akurat przeciwko temu bym protestował, bo wiedzę i umiejętności albo się ma albo się nie ma i certyfikat tu niczego nie potwierdza, a brak certyfikatu niczemu nie zaprzecza), ale nie powinno być zapisu w statucie przywiązania stowarzyszenia do jednego konkretnego rozwiązania, tym bardziej, że PTI jest wyłącznym dystrybutorem tego rozwiązania - albo propagujemy ideę - albo nasz konkretny produkt komercyjny - ale wtedy nie nazywajmy tego ideą. A poza tym propagowanie własnego produktu to cecha korporacji a nie stowarzyszenia. Użytkownik:Grzegorz Pluciński (dyskusja) 12:40, 2 maja 2014 (CEST)
    • Popieram Grzegorza - albo promowanie idei albo własnego rozwiazania komercyjnego (co mi sie nie podoba).Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:27, 2 maj 2014 (CEST)

Zmiany do art.10

  • pkt.4 - skreślić słowa "ma prawo wybrać" wpisując słowo "wskazuje"
  • pkt.6 - dopisać po pierwszym zdaniu "i wskazuje w uzgodnieniu z kandydatem właściwą jednostkę terenowa Towarzystwa".
  • pkt 8.c - skreślić "dwuletniej" - wpisać "rocznej"


Zjazd Delegatów - art. 13


Władze naczelne PTI - art. 16

  • dopisać pkt. 6 - Członkowie władz naczelnych wykonują swój mandat osobiście
  • ad pkt. 2 - kwestia ustalenia długości kadencji: czy długość kadencji tj. 3 lata ma charakter stały czy też liczona jest od wyboru nowego ZG na 3 lata;

w przypadku stałej długości kadencji może zajść przypadek wyboru nowego ZG np. na jeden rok - taka sytuacja miała swego czasu miejsce w SEP, gdzie obowiązuje sztywna długość kadencji, osobiście optuje za wariantem sejmowym tj liczymy czas trwania kadencji od wyboru ZG Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)

  • a może by tak zdefiniować dokładniej organ PTI "prezes" ? Statut stanowi, że jest to odrębny organ (odrębny od ZG) więc warto by to dookreślić Pluciński Grzegorz (dyskusja)

Władze naczelne PTI - art. 16.3

  • statut nie wymienia przypadków, o których wspomina się w p.3 - proponuje się ograniczyć prawo zgłaszania kandydatów do delegatów i zaproszonych gości-członków PTI,

a więc osób z głosem stanowiącym i doradczym Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 14:02, 23 kwi 2014 (CEST)

Władze naczelne PTI - konflikt interesów art. 16.5 (i 6)

  • zmiana punktu 5 - zamiast obecnego "wyłączenia się od udziału w podejmowaniu decyzji dotyczącej tego konfliktu" proponuję "wyłączenia się z głosowania w sprawach pozostających w związku z istniejącym konfliktem interesów. Uchwały władz PTI podjęte bez wyłączenia tych osób są nieważne i podlegają ponownemu głosowaniu. " (dyskusja) 14:02, 2 maja 2014 (CEST)
  • dopisanie punktu 6 - "osoby prowadzące działalność gospodarczą (lub będące w organach podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą) skutkującą podpisywaniem umów z PTI lub mogący mieć wpływ na finanse PTI nie mogą być członkami władz PTI żadnego szczebla. Zakaz niniejszy obowiązuje również w przypadku gdy taką działalność prowadzi osoba pozostająca z członkiem PTI we wspólnym gospodarstwie domowym." (dyskusja) 14:02, 2 maja 2014 (CEST)
  • Dyskusja:
:Zmiany i doprecyzowania niczego nie zmienią jeśli nie ma woli przestrzegania. Obecne brzmienie jest oczywiste - w przypadku wszelkich spraw dotyczących ECDL część członków ZG powinna "się wyłączyć" i powinno to być zaznaczone w sprawozdaniach z posiedzeń.
:Dopisywanie explicite zasady nieważności uchwał podjętych wbrew 16.5. Propozycja 16.5 jest przesadą - spokojnie członkiem ZG może być członek Zarządu firmy zlecającej prace IR, który w razie procedowania przez ZG sprawy takich zleceń otwarcie wyłącza się z głosowania.
:

Uzupełnienie składu władz - art. 18

  • skreślić p.1
  • ustalić p.1 w brzmieniu statutu z 1981: w przypadku ustąpienia w trakcie kadencji członków władz Towarzystwa, władzom tym przysługuje prawo kooptacji,

jednakże liczba dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru. Uzasadnienie - aktualne sformułowanie grozi uznaniem posiedzeń ZG za nieważne z powodu np. zwłoki z uzupełnieniem składu


Zarząd Głowny PTI - art. 19

  • w punkcie 2. dopisać zdanie: funkcję wiceprezesa pełni się przed co najwyżej dwie kolejne kadencje Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 17:40, 20 kwi 2014 (CEST)
  • punkt 5.t - dopisać: "...w drodze uchwały."


Dyrektor Generalny PTI art. 20

  • skreślić ze statutu, ponieważ stanowi on zakres czynności i powinien wystąpić w umowie o pracę Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:19, 20 kwi 2014 (CEST)


Prezydium ZG - art.22


Władze Oddziału PTI - art. 28

  • dopisać w p.4 drugie zdanie - członkowie władz oddziału wykonują mandat osobiście.

Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:19, 20 kwi 2014 (CEST)


Dodanie zapisu w par. 7 i 8

  • Uzupełnienie par. 7 p. f i par. 8 p. b po słowach "popieranie działalności naukowej" i "prowadzenie działalności naukowej" odpowiednio zapisem ", naukowo-badawczej"
  • uzasadnienie: Zapis taki jest oczywisty dla stowarzyszenia skupiającego też teoretyków informatyki, a jego brak utrudnia efektywną działalność.
  • propozycję zgłosił: prezes PTI prof. Marian Noga
  • propozycje wpisał: Dorożyński Janusz (dyskusja) 10:07, 23 kwi 2014 (CEST)
  • Dyskusja:
    • Jestem przeciwny wykluczaniu z PTI zwłaszcza w drodze działan ZG.

Propopnuje skreslenie że statutu par, 10 pkt 9 d) oraz par 10 pkt 10.Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:25, 2 maj 2014 (CEST)

ujednolicenie kadencji władz PTI wszystkich szczebli

  • § 28

2. Kadencja Prezesa Oddziału PTI, Zarządu Oddziału PTI, Komisji Rewizyjnej Oddziału PTI i Sądu Koleżeńskiego Oddziału PTI kończy się z chwilą ogłoszenia wyniku wyboru nowych władz Oddziału przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Oddziału PTI zwołane nie później niż na 3 tygodnie przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Zjazdu Delegatów PTI. Postanowienia § 18 stosuje się odpowiednio.

§ 37 2. Kadencja Zarządu Koła PTI kończy się nie później niż 5 tygodni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Zjazdu Delegatów PTI. Wybór Zarządu Koła PTI odbywa się w głosowaniu tajnym.

  • propozycję zgłosił Sosnowski Zenon
  • Dyskusja
    • Proponowane jest ujednolicenie kadencji władz, a równocześnie mamy propozycję różnych terminów. Dlaczego kadencja władz oddziału ma kończyć się nie później niż 3 tygodnie przed zjazdem, a koła dokładnie na 5 tygodni? Proponuję jednolity zapis w przypadku zarówno oddziału jak i koła: " kadencja ... kończy się ... nie później niż na 3 tygodnie przed wyznaczonym terminem ..." Kulik Wojciech (dyskusja) 14:14, 5 maj 2014 (CEST)
    • Chodziło o to, żeby wybory władz w kołach podlegających oddziałom odbyły się przed terminem walnego zgromadzenia oddziału. Sosnowski Zenon (dyskusja)
    • wyznaczanie terminów zebrań dla kół w oddziałach to wewnętrzna sprawa oddziału - nie wiedzę powodu, aby mieszać do tego statut Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 12:46, 10 maj 2014 (CEST)
    • (tu wpisy)

Sprawa wykluczenia - art. 10.9

skreślić słowo "dwóch", wprowadzić w to miejsce "pięciu" - jest to przywrócenie sytuacji z 1981 Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 20:09, 1 maj 2014 (CEST)

Jestem przeciwny wykluczaniu z PTI zwłaszcza w drodze działania ZG. Propopnuje skreslenie par 10 pkt 9 d) oraz par 10 pkt 10.Niemiec Andrzej (dyskusja) 13:26, 2 maj 2014 (CEST)

    • A dlaczego ma nie być możliwości wykluczania z PTI? Nawet jak ktoś zrobi coś paskudnego? Był sobie taki "kolega", który przywłaszczył sobie dużą sumę pieniędzy należną PTI - i co, kogoś takiego mamy tolerować? Próby odzyskania chociaż części nic nie dały - brak majątku, poza tym miał zaległości względem skarbówki, ZUS itd. Na szczęście nie zapłacił kolejnych składek, więc został usunięty z PTI zgodnie ze Statutem za niepłacenie składek. A jakby zapłacił składki? Dlatego możliwość wykluczenia powinna pozostać - oczywiście kwestią dyskusji jest to kto może to zrobić. Ja uważam, że ZG czy zarządu oddziałów powinny mieć taką kompetencję (jeśli zarządy - główny czy oddziałowe przyjmują członków to dlaczego nie mogą ich usuwać?), oczywiście z możliwością odwołania się od takiej decyzji np. do GSK. Kulik Wojciech (dyskusja) 12:57, 9 maj 2014 (CEST)
    • można to załatwić zapisem analogicznym jak jest przy ZG "członkowstwo w PTI ustaje na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu powszechnego za przestępstwo pospolite" - lub coś podobnego Pluciński Grzegorz (dyskusja)

usunięcie wymogu posiadania rekomendacji 2 członków wprowadzających

§10 5. Członków zwyczajnych przyjmuje wybrany przez kandydata Zarząd Oddziału PTI na podstawie deklaracji pisemnej, która może być przekazana również w postaci elektronicznej, wraz z rekomendacjami od dwóch członków wprowadzających z zastrzeżeniem punktu 6.


Zmienić na: 5. Członków zwyczajnych przyjmuje wybrany przez kandydata Zarząd Oddziału PTI na podstawie deklaracji pisemnej, która może byd przekazana również w postaci elektronicznej, z zastrzeżeniem punktu 6.


6. Zarząd Główny PTI przyjmuje członków zwyczajnych, którzy nie zadeklarowali przynależności do żadnego Oddziału PTI oraz tych, których przyjęcie uzna za wskazane z innych przyczyn. Podstawą przyjęcia jest deklaracja pisemna, która może być przekazana również w postaci elektronicznej, wraz z rekomendacjami od dwóch członków wprowadzających.

Zmienić na:

6. Zarząd Główny PTI przyjmuje członków zwyczajnych, którzy nie zadeklarowali przynależności do żadnego Oddziału PTI oraz tych, których przyjęcie uzna za wskazane z innych przyczyn. Podstawą przyjęcia jest deklaracja pisemna, która może byd przekazana również w postaci elektronicznej.

Usunąć pkt 7 7. Członkami wprowadzającymi mogą byd osoby, które należą przynajmniej dwa lata do Towarzystwa i są członkami zwyczajnymi lub honorowymi.


    • A jakie są argumenty za koniecznością rekomendacji członków wprowadzających?

Wymagane obecnie rekomendacje są w pewnej części fikcją. A z drugiej strony potencjalni chętni do PTI, skarżą się na trudności w uzyskaniu rekomendacji. Pojawia się zasadnicze pytanie: czy PTI ma być towarzystwem elitarnym (i wtedy wprowadzający mają sens), czy też egalitarnym.

Długość kadencji władz art.16.2.A

Zarząd Głowny ma prawo skrócić swą kadencję w uzasadnionych przypadkach. Zjazd wybiera nowy zarząd na kolejną kadencję 3-letnią. Nowak Jerzy Stanisław (dyskusja) 12:46, 10 maj 2014 (CEST)