Propozycje zmiany statutu 2015

Z XI-Zjazd
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Zasady ogólne prowadzenia strony

Spis treści

Termin zakończenia zgłaszania zmian i dyskusji nad nimi

Propozycja i dyskusja zmian 2014

Propozycja z roku 2014 - strona archiwalna, nieedytowalna, z możliwością wykopiowania treści oraz kodu

Propozycje zmiany statutu

Statut 2014


Usunięcie kolizji przepisów ws. Rady Naukowej

  • Usunięcie ust. 5h par. 19 statutu
  • uzasadnienie: przepis ustala, że ZG określa tryb powoływania i odwoływania członków Rady Naukowej PTI, co jest sprzeczne z przepisem (i wywodząną z niego praktyką) ust. 5g par. 13 statutu - czyli powoływania całego składu RN na zjeździe zwyczajnym
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:56, 16 sty 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Przywrócenie kadencyjności wiceprezesów PTI

  • Dodanie do ust. 2 par. 19 statutu zdania:
    Funkcję wiceprezesa PTI można pełnić tylko w trakcie łącznie dwóch kadencji Zarządu Głównego licząc od pierwszego objęcia tej funkcji bez względu na datę wprowadzenia niniejszego przepisu.
  • uzasadnienie: propozycja już była zgłaszana, ponadto kadencyjność też już była, i wreszcie warto odświeżać skład władz, również (lub tym bardziej) na tym szczeblu
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:44, 18 sty 2015 (CET)
  • Dyskusja:
    • Kilka słów wyjaśnienie w sprawach formalnych. Funkcja wiceprezesa w zasadzie nie jest kadencyjna, gdyż nie wybiera na nią zjazd, ale ZG na wniosek prezesa, i też na wniosek prezesa może wice odwołać. Dlatego jest przepis "pełnić w trakcie", bo teoretycznie może to być wielokrotne - w jednej kadencji ZG powołany - odwołany i znowu powołany. Co do słowa "łącznie", to chodzi oczywiście o hipotetyczny przypadek, gdy dana osoba pełniła tę funkcję w kadencji ZG nr x, potem miała przerwę w wiceprezesowaniu i znowu pełniła w kadencji x+2. Jeśli chodzi o końcówkę zdania, to jest ona, aby nie było możliwości interpretacji, że liczenie odbywa się od daty wprowadzenia przepisu. Dorożyński Janusz (dyskusja) 23:44, 18 sty 2015 (CET)
    • (temat omawiany w następnej sekcji)

Uściślenie ws. kworum na zjazdach

  • Dodanie do odpowiednich przepisów statutu uściślenia, że do kworum liczy się tylko delegatów z wyboru, czyli nadanie poniższych brzmień (dodany tekst jest wyróżniony podkreśleniem):
    § 13 ust. 6 - Uchwały Zjazdu Delegatów PTI są podejmowane zwykłą większością głosów, w pierwszym terminie przy obecności co najmniej połowy liczby delegatów z wyboru, a w drugim terminie – bez względu na liczbę obecnych, z zastrzeżeniem § 44 i § 45.
    § 44 - Uchwałę w sprawie zmiany Statutu PTI podejmuje Zjazd Delegatów PTI większością ⅔ głosów delegatów przy obecności co najmniej ½ ogólnej liczby osób z wyboru uprawnionych do głosowania.
    § 45 - Uchwałę o rozwiązaniu Towarzystwa podejmuje Zjazd Delegatów PTI lub Nadzwyczajny Zjazd Delegatów PTI większością ⅔ głosów przy obecności co najmniej ½ ogólnej liczby osób z wyboru uprawnionych do głosowania.
  • uzasadnienie: co najmniej dwa - po pierwsze mamy takie tytuły przyznane pośmiertnie (Paweł Gizbert-Studnicki i Janusz Trawka), ponadto jednej osoby już z nami nie ma (Władysław M. Turski), a sami nasi członkowie honorowi niekoniecznie bywają obecni na zjazdach
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 16:38, 15 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Obejmowanie mandatu delegata w trakcie kadencji

  • Dodanie do § 13 pkt. :
    13. W przypadku ustania członkostwa w PTI zwolniony mandat delegata uzyskuje członek, który na tym samym zebraniu wyborczym otrzymał kolejną najwyższą liczbę głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje losowanie..
  • uzasadnienie: brak regulacji w tym zakresie w obowiązującym statucie
  • propozycję zgłosił: Sosnowski Zenon
  • Dyskusja:

Propozycje zmiany statutu przedstawione przez zespół statutowy (zs) na spotkaniu w dniach 21-22.02.2015

Przywrócenie stanowiska sekretarza generalnego PTI

  • Zespół statutowy nie rekomenduje wprowadzenia tej zmiany do statutu.
  • propozycję zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:
    • Moim zdaniem uzasadnieniem dla przywrócenia stanowiska SG jest wzmocnienie stopnia reprezentacji PTI w kontaktach z otoczeniem zarówno biznesowym jak i stricte informatycznym. Przywrócona zostanie ranga PTI (stanowisko jak w innych liczących się stowarzyszeniach)w kontaktach z innymi podmiotami, stowarzyszeniami czy administracją państwową. SG w odróżnieniu od DG będzie osobą dobrze znającą zagadnienia ICT, związana od lat z informatyką. Ponadto jako członek ZG, skutecznie zwiększy sprawne podpisywanie umów, opinii, dokumentów na miejscu w Warszawie . Wszędzie tam gdzie są wymagane dwa podpisy jeden z definicji będzie na miejscu. Szybciej będą załatwiane sprawy istotne dla stowarzyszenia. Abramowicz Mirosław (dyskusja) 14:24, 25 lut 2015 (CET)

Przywrócenie kadencyjności wiceprezesów PTI

  • Zespół statutowy nie rekomenduje wprowadzenia tej zmiany do statutu.
  • propozycję zgłosił: kol. Janusz Dorożyński
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 18:42, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:
    • Uzasadnieniem jest odświeżenie składu ZG na poziomie wiceprezesów, po to aby był możliwy dopływ "świeżej kadry zarządzającej", w tym możliwość dostępu nowych osób do stanowisk na poziomie bezpośredniego zaplecza Prezesa PTI. Umożliwi to wprowadzenie zmian w działalności PTI na poziomie strategicznym. Ponadto poprzez dopływ nowych osób na ww. stanowiska będzie perspektywa nieco innego spojrzenia na sprawy stowarzyszenia niż dotychczasowych wiceprezesów. Będzie w ten sposób szansa na być może nowe pomysły oraz projekty, które wzmocnią pozycję PTI.Abramowicz Mirosław (dyskusja) 14:38, 25 lut 2015 (CET)

Usunięcie kolizji przepisów ws. Rady Naukowej poprzez usunięcie ust. 5h par. 19 statutu

  • Zespół statutowy rekomenduje wprowadzenie tej zmiany do statutu.
  • propozycję zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 18:42, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Uściślenie ws. kworum na zjazdach poprzez dodanie do odpowiednich przepisów statutu zapisu, że do kworum liczy się tylko delegatów z wyboru

  • Zespół statutowy rekomenduje wprowadzenie do statutu poprawek zgłoszonych przez kol. J. Dorożyńskiego.
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 18:42, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Powoływanie jednostek organizacyjnych towarzystwa

  • Zmiana brzmienia §3 punkt 2 z "Zarząd Główny PTI może tworzyć i rozwiązywać Biura PTI, Ośrodki PTI i Izby PTI. Biura PTI, Ośrodki PTI i Izby PTI działają na podstawie odrębnych regulaminów uchwalonych przez Zarząd Główny PTI" na "Zarząd Główny PTI może tworzyć i rozwiązywać inne niż terenowe jednostki organizacyjne działające na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez Zarząd Główny PTI"
  • Zmiana brzmienia §19 punkt 5g) z "powoływanie, zawieszanie i rozwiązywanie Oddziałów PTI, Kół PTI, Biur PTI, Ośrodków PTI, Izb PTI, sekcji tematycznych i komisji przy Zarządzie Głównym PTI oraz nadzorowanie i koordynowanie ich działalności, w szczególności nadawanie im regulaminów" na "powoływanie, zawieszanie i rozwiązywanie jednostek organizacyjnych towarzystwa oraz nadzorowanie i koordynowanie ich działalności, w szczególności nadawanie im regulaminów"
  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Propozycje dotyczące kół PTI podległych bezpośrednio Zarządowi Głównemu

  • Zespół statutowy zgłasza do dalszej dyskusji dwie propozycje:
  1. przekształcenie kół PTI bezpośrednio podległych Zarządowi Głównemu w oddziały oraz zmianę minimalnej liczby członków oddziału na 15(ta liczba do dyskusji). Zaproponowano, aby w przypadku gdy liczba członków oddziału spadnie poniżej 15(jw.) osób, Zarząd Główny podejmował decyzję o rozwiązaniu lub dalszym funkcjonowaniu oddziału. Pozostałe zapisy w statucie związane z działalnością oddziałów pozostałyby bez zmian
  2. koła bezpośrednio podległe Zarządowi Głównemu pozostają bez zmian, ale takie koła posiadałyby komisje rewizyjne.

W zależności od wyboru wariantu dotyczącego kół, modyfikacji mogą ulec inne paragrafy statutu: §3 punkt 1; §10 punkt 3f); §10 punkt 4; §10 punkt 6; §19 punkt 5g); §22 punkt 5; §31 punkt 7d); §26 punkt 1; Rozdział VI.

  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Propozycje zmian dotyczących członkostwa w PTI

Rodzaje członkostwa

  • Przeredagowanie §9

Wersja aktualnie obowiązująca:
Członkowie Towarzystwa dzielą się na:

a) zwyczajnych
b) honorowych
c) wspierających.

Wersja po poprawkach:
Rodzaje członkostwa w PTI:

a) zwyczajne,
b) wspierające.
  • propozycję zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Członkowie zwyczajni

  • w §10 punkt 2c) zmienić sformułowanie "udziału w pracach orzecznictwa i doradztwa informatycznego" na "udziału w pracach z zakresu opiniowania i doradztwa informatycznego"
  • w §10 punkt 8a) zmienić sformułowanie "dobrowolnego wystąpienia członka, zgłoszonego pisemnie, które może być przekazane również w postaci elektronicznej, właściwemu Zarządowi Oddziału PTI lub Zarządowi Głównemu PTI" na "dobrowolnego wystąpienia członka, zgłoszonego pisemnie, właściwemu Zarządowi Oddziału PTI lub Zarządowi Głównemu PTI".
  • zmienić brzmienie §10 punkt 8c) z "utrzymywania się pomimo upomnienia rocznej zaległości w opłacaniu składek członkowskich stwierdzonej przez Zarząd Oddziału PTI do którego należy członek lub – w przypadku gdy nie należy on do żadnego oddziału albo w razie bezczynności Zarządu Oddziału – stwierdzonej przez Zarząd Główny PTI" na "utrzymywania się pomimo upomnienia rocznej zaległości w opłacaniu składek członkowskich stwierdzonej przez Zarząd Oddziału PTI do którego należy członek albo w razie bezczynności Zarządu Oddziału – stwierdzonej przez Zarząd Główny PTI"
  • usunąć z §10 punkt 6 ale tylko w przypadku przyjęcia zaproponowanej wcześniej zmiany dotyczącej przekształcenia w oddziały kół podlegających bezpośrednio Zarządowi Głównemu
  • dokonać zmiany brzmienia §10 punkt 7 z "Członkami wprowadzającymi mogą być osoby, które należą przynajmniej dwa lata do Towarzystwa i są członkami zwyczajnymi lub honorowymi." na "Członkami wprowadzającymi mogą być osoby, które należą przynajmniej dwa lata do Towarzystwa, są członkami zwyczajnymi i mają opłacone składki członkowskie."
  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:
    • Co do likwidacji 10.6 - nijak nie rozumiem chęci tworzenia obowiązkowych struktur pionowych definiowanych przez terytorium. Jeżeli problemem jest czynne prawo wyborcze, to spokojnie (i to pozastatutowo) można dać prawo uczestnictwa w Walnych Oddziału wybranego ad hoc. Dużo ciekawszym pomysłem jest dane sekcjom praw Oddziałów, uczynienie ich strukturą równoprawną. Brak struktury sekcyjnej jest dużo większym problemem niż "członkowie niesfederalizowani" (moim zdaniem to jest problem #1 PTI).Kuźnicki Piotr (dyskusja) 22:11, 23 lut 2015 (CET)

Członkowie wspierający

  • Usunąć z §12 zapisów o możliwości przekazywania dokumentów w formie elektronicznej, usunięcie z punktu 1 zapisu "są zainteresowane działalnością Towarzystwa", usunięcie punktu 4 oraz ujednolicenie formy tego paragrafu z formą zapisu wcześniejszych paragrafów (zmiana numeracji punktu 6 tego paragrafu na 5). Ostatecznie paragraf §12 przyjąłby brzmienie:

1. Członkami wspierającymi Towarzystwa mogą być osoby prawne lub osoby fizyczne, w tym prowadzące działalność gospodarczą, które zadeklarują poparcie finansowe lub organizacyjne na rzecz działalności statutowej Towarzystwa.
2. Członków wspierających przyjmuje Zarząd Główny PTI na podstawie deklaracji pisemnej.
3. Prawa i obowiązki członków wspierających Towarzystwa określa regulamin uchwalony przez Zarząd Główny PTI.
4. Członek wspierający traci swoje prawa członkowskie na skutek:

a) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego pisemnie Zarządowi Głównemu PTI,
b) skreślenia na podstawie uchwały Zarządu Głównego PTI,

5. Członkostwo wspierające ustaje wskutek śmierci osoby fizycznej albo likwidacji osoby prawnej.

  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Członkowie honorowi

  • w §11 punkt 1 zmiana sformułowania "Członkostwo honorowe na wniosek Zarządu Głównego nadaje Zjazd Delegatów ..." na "Tytuł członka honorowego na wniosek Zarządu Głównego nadaje Zjazd Delegatów ..."
  • wykreślenie z §11 punktu 2 i odpowiednie przenumerowanie pozostałych punktów
  • zmiana brzmienia §11 punkt 3 z "Członkowie honorowi są zwolnieni z obowiązku płacenia składek członkowskich." na "Nadanie tytułu członka honorowego członkowi zwyczajnemu zwalnia go z obowiązku opłacania składek".
  • w §11 punkt 4 zmiana sformułowania "Członkostwa honorowego pozbawia Zjazd Delegatów ..." na "Tytułu członka honorowego pozbawia Zjazd Delegatów ..."
  • w §13 punkt 5h) zmiana sformułowania "nadawanie i pozbawianie członkostwa honorowego Towarzystwa" na "nadawanie i pozbawianie tytułu członka honorowego Towarzystwa"
  • w §13 punkt 7 wykreślenie sformułowania "członkowie honorowi PTI oraz ..." lub alternatywnie zmiana zapisu na "członkowie PTI posiadający tytuł członka honorowego oraz ..."
  • w §13 punkt 10 dodanie punktu a) w brzmieniu "członkowie honorowi PTI" lub alternatywnie "członkowie honorowi PTI nie będący członkami towarzystwa" oraz odpowiednie przenumerowanie pozostałych punktów
  • w §19 punkt m) zmiana sformułowania "występowanie do Zjazdu Delegatów PTI o nadanie lub pozbawienie członkostwa honorowego" na "występowanie do Zjazdu Delegatów PTI o nadanie lub pozbawienie tytułu członka honorowego"
  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:03, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Propozycje zmian dotyczących władz naczelnych PTI

  • w §17 zmienić brzmienie punktu 1 z "W przypadku ustąpienia z funkcji w trakcie kadencji członków władz Towarzystwa ..." na "W przypadku ustąpienia z funkcji w trakcie kadencji członków władz naczelnych Towarzystwa ..." oraz dodać na końcu tego punktu zdanie "Analogicznie zapis ten stosuje się w przypadku władz jednostek terenowych towarzystwa."
  • w §19 zmienić brzmienie punktu 5y) z "udzielanie zgody na zawarcie umowy pomiędzy członkiem władz PTI a Towarzystwem" na "udzielanie zgody na zawarcie umowy pomiędzy członkiem władz naczelnych PTI a Towarzystwem".
  • z §19 usunąć punkty 5h) oraz 5bb)
  • w §19 punkt 9 oraz w §21 punkt 5 zmienić sformułowanie "zostali prawidłowo powiadomieni" na "zostali powiadomieni w formie pisemnej lub telefonicznej lub telefaksem lub pocztą elektroniczną"
  • zmiana sformułowania użytego w §21 punkt 3, w §22 punkt 9 oraz w §32 punkt 6 z "W razie równości głosów rozstrzyga…." na "W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga..."
  • Wyjaśnienia wymaga użyte w §19 punkt 10 sformułowanie "w drodze głosowań elektronicznych". Wstępnie zgłoszona została propozycja, aby słowo "elektronicznych" zamienić na "zdalnych". Propozycja ta jednak wzbudziła wątpliwości członków zespołu. postanowiono wypracować sformułowanie najlepiej i najszerzej określające możliwość głosowania zdalnego i z wykorzystaniem elektronicznych urządzeń.
  • zgodnie z §19 punkt 10 ustalone przez Zarząd Główny zasady głosowania elektronicznego (zdalnego) powinny dotyczyć wszystkich jednostek organizacyjnych PTI
  • w §22 punkt 2 zmienić zapis "Członkami Głównej Komisji Rewizyjnej PTI nie mogą być członkowie innych władz PTI oraz jego pracownicy etatowi." na "Członkami Głównej Komisji Rewizyjnej PTI nie mogą być członkowie innych władz naczelnych PTI oraz jego pracownicy etatowi."
  • w §22 punkt 10 zmienić zapis "Zasady i tryb działania Głównej Komisji Rewizyjnej PTI określa Regulamin Głównej Komisji Rewizyjnej PTI, uchwalony przez tę Komisję." na “Zasady i tryb działania Głównej Komisji Rewizyjnej PTI określa Regulamin Głównej Komisji Rewizyjnej PTI, uchwalony przez tę Komisję w terminie do trzech miesięcy od daty wyboru przez Zjazd Delegatów. Główna Komisja Rewizyjna może uchwalać kolejne wersje regulaminu w miarę potrzeb."
  • w §23 punkt 14 zmienić zapis "Główny Sąd Koleżeński uchwala Regulamin postępowania sądów koleżeńskich PTI, określający zasady i tryb postępowania Głównego Sądu Koleżeńskiego oraz sądów koleżeńskich oddziałów PTI" na "Główny Sąd Koleżeński uchwala Regulamin postępowania sądów koleżeńskich PTI w terminie do trzech miesięcy od daty wyboru Głównego Sądu Koleżeńskiego przez Zjazd Delegatów. Regulamin określa zasady i tryb postępowania Głównego Sądu Koleżeńskiego oraz sądów koleżeńskich oddziałów PTI. Główny Sąd Koleżeński może uchwalać kolejne wersje Regulaminu w miarę potrzeb."
  • Zespół statutowy rekomenduje następujące zmiany zasad działania sądów koleżeńskich:
a. Likwidację sądów koleżeńskich w oddziałach.
b. Sprawy sporne zgłaszane są do zarządu oddziału wybranego przez zgłaszającego z wyłączeniem zarządów oddziałów stron sporu. Zarząd oddziału rozpatruje sprawę w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od daty wpłynięcia wniosku. Zarząd oddziału stanowi pierwszą instancję.
c. Od orzeczenia pierwszej instancji przysługuje prawo odwołania do Głównego Sądu Koleżeńskiego jako drugiej instancji, który rozpatruje sprawę w całości w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od daty wpłynięcia odwołania.
  • uzasadnienie: W wyniku rekomendowanych zmian skróci się czas w którym instytucja odwoławcza (GSK) rozpatrzy odwołanie od wyroku pierwszej instancji (Zarząd wybranego oddziału). W chwili obecnej instytucją odwoławczą od decyzji GSK jest Walne Zebranie. Przy założeniu niekorzystnych warunków czas rozpatrzenia odwołania może trwać 3 lata.
  • propozycje zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycje wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:43, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:
    • Wobec propozycji likwidacji Sądów Oddziałowych co dokładnie Zespół proponuje zrobić z par.33?Kuźnicki Piotr (dyskusja) 22:24, 23 lut 2015 (CET)

PTI jako jednostka naukowo-badawcza

  • Rozważono zasadność wpisania do Statutu PTI funkcjonowania Towarzystwa jako jednostki naukowo-badawczej. Zespół postanowił podjąć działania w obszarze sprawdzenia uwarunkowań prawnych związanych z wymaganiami stawianymi jednostce naukowo-badawczej
  • propozycję zgłosił: Zespół statutowy
  • propozycję wpisał: Kulik Wojciech (dyskusja) 00:47, 23 lut 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Propozycje zmiany statutu zgłoszone po posiedzeniu ZG 7-8 marca 2015 r.

Ograniczenie dla członków władz naczelnych

  • Dodanie w paragrafie o władzach naczelnych PTI ustępu następującej treści:
    Członek władz naczelnych i jego rodzina oraz pokrewieństwo jakiekolwiek bliższe i dalsze obligatoryjnie nie powinni:
    a) być koordynatorami regionalnymi ECDL
    b) być egzaminatorami ECDL
    c) być posiadaczem lub zarządzającym Centrum Egzaminacyjnego ECDL.
  • uzasadnienie: (autor propozycji nie podał uzasadnienia)
  • propozycję zgłosił: Antoni Cichocki, prezes Zarzadu Oddziału Podlaskiego (na listach dyskusyjnych)
  • propozycję wpisał: Dorożyński Janusz (dyskusja) 00:40, 20 mar 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Dodanie możliwości opcji dodatkowych zasad współpracy dla skarbnika PTI

  • Dodanie do paragrafu o skarbniku PTI ustępu:
    W przypadku znacznego rozmiaru działalności gospodarczej PTI Zarząd Główny PTI na wniosek prezesa PTI może ustalić dodatkowe warunki współpracy skarbnika PTI z towarzystwem. Współpraca taka nie może mieć formy etatowej. W przypadku takiej dodatkowej współpracy skarbnik PTI nie może być powiązany jakąkolwiek aktywnością z działalnościami gospodarczymi PTI, nie mogą też wykazywać takiego powiązania osoby spokrewnione lub spowinowacone w pierwszej linii ze skarbnikiem PTI..
  • uzasadnienie: obecnie PTI prowadzi działalność gospodarczą w znacznych rozmiarach i zarządzanie nią w aspekcie finansowym zdecydowanie przekracza zarządzanie składkami stowarzyszenia, więc powinna być możliwość (to ważne - możliwość, a nie obligatoryjność) dodatkowej formy rozliczania się PTI za taka aktywność
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 00:40, 20 mar 2015 (CET)
  • Dyskusja:

Możliwość podniesienia rangi dyrektora generalnego, opis dla BZG

  • Dodanie nowego paragrafu o dyrektorze generalnym PTI i BZG:
    § xx. Biuro Zarządu Głównego i dyrektor generalny PTI
    1. Obsługa statutowa PTI i organizacyjna Zarządu Głównego PTI oraz operacyjna działalności gospodarczej towarzystwa jest wykonywana przez Biuro Zarządu Głównego.
    2. Biurem Zarządu Głównego kieruje prezes PTI za pośrednictwem dyrektora generalnego PTI. Funkcję tę może pełnić tylko członek PTI, w tym członek Zarządu Głównego PTI, z tym że w tym przypadku współpraca nie może mieć formy etatowej i Zarząd Główny PTI musi wyrazić zgodę na współpracę.
    3. Dyrektora generalnego PTI powołuje i odwołuje prezes PTI z powiadomieniem Zarządu Głównego PTI. W przypadku niepowołania dyrektora generalnego PTI funkcję tę pełni prezes PTI.
    4. Warunki współpracy dyrektora generalnego PTI z towarzystwem, w szczególności zatrudnienia etatowego, określa Zarząd Główny PTI na wniosek prezesa PTI.
    5. Dyrektor generalny PTI nie może być powiązany jakąkolwiek aktywnością z działalnościami gospodarczymi PTI, nie mogą też wykazywać takiego powiązania osoby spokrewnione lub spowinowacone w pierwszej linii z dyrektorem generalnym PTI..
  • Usunięcie w związku z tym w paragrafie o prezesie PTI ustępu o dyrektorze generalnym.
  • uzasadnienie: PTI brakuje osoby w siedzibie, która by wykonywała to wszystko co niegdyś (a w innych stowarzyszeniach obecnie) wykonywał sekretarz generalny - przede wszystkim bieżące, codzienne "pilnowanie" interesów PTI w kontekście statutowym, poprzez bywanie, spotykanie, lobbowanie, też w roli przygotowującego pole dla prezesa towarzystwa, który nie powinien, mówiąc kolokwialnie, zajmować się sprawami potocznymi, ale koniecznymi. Ale do tego jest potrzebna odpowiednia ranga. Po zlikwidowaniu funkcji sekretarza generalnego PTI - członka zarządu, mamy dyrektora generalnego biura, do zarządu nie wchodzącego. Propozycja daje możliwość praktycznie zachowania takiego umocowania, aczkolwiek z lepszym tytułem (dyrektor generalny towarzystwa, a nie biura), ale też daje możliwość znaczącego podniesienia tej rangi, i oczywiście z możliwością (ale znowu bez obligatoryjności) zasad pełnienia tej funkcji jak dla sekretarza generalnego. Jednocześnie zdecydowanie utrzymuje się pogląd, że nie wolno przywracać funkcji sekretarza generalnego. Propozycja jest zatem rozwiązaniem kompromisowym, ale wydaje się być w efekcie równie skuteczna.
  • propozycję zgłosił: Dorożyński Janusz (dyskusja) 00:40, 20 mar 2015 (CET)
  • Dyskusja: