ZZZiS-S-2014-03-14 Notatka: Różnice pomiędzy wersjami
(poprawki) |
(kat) |
||
Linia 86: | Linia 86: | ||
{{#l:ZZZiS-S-2014-03-14_Notatka(plik).docx|Plik źródłowy z notatką}} | {{#l:ZZZiS-S-2014-03-14_Notatka(plik).docx|Plik źródłowy z notatką}} | ||
+ | |||
+ | [[kategoria:formalna]] |
Wersja z 14:12, 25 mar 2014
Spotkanie zespołów: zjazdowego i statutowo-strategicznego (notatka)
14 marca 2014 r., BZG PTI, ul. Puławska 39a, Warszawa
Obecni:
Janusz Dorożyński (przewodniczący), Krystyna Pełka-Kamińska, Beata Ostrowska, Anna Beata Kwiatkowska, Ewa Mizerska, Jerzy Nowak, Zenon Sosnowski
Przebieg spotkania:
Przedstawienie celu spotkania i przyjęcie jego planu. Plan w postaci zamieszczonej na wiki przyjęto bez zmian.
Ad. Przegląd spraw organizacyjnych
- Oszacowano liczbę uczestników: delegaci (około 80), inni uczestnicy - członkowie władz naczelnych nie będących delegatami, goście, honorowi, itp. (ok. 20).
- Zwrócono uwagę na ogłoszony w kalendarium tryb zgłaszania/zapraszania gości i termin ich zgłaszania. Do osób wskazanych (kierujący oddziałami, kołami, sekcjami) zostanie wysłane przypomnienie o tym trybie. Wyśle dyrektor generalna w imieniu przewodniczącego zespołów. Ustalono, że w stosunku do innych (nie zaproszonych w trybie standardowym) osób, które pojawią się na zjeździe, należy wpisać je na listę dodatkową i przedstawić zjazdowi do akceptacji z pytaniem czy są sprzeciwy wobec tych obecności.
- Przedstawiono gadżety zjazdowe: teczka/torba, wizytownik, długopis, notes. Dyskutowano nad gadżetem „tekstylnym” – wybrano krawat oraz do ustalenia korespondujący gadżet damski.
- Materiały dla delegatów: sprawozdanie zarządu, sprawozdanie finansowe, sprawozdanie Kokpit, sprawozdanie GKR, biuletyn. Na wiki zjazdowym lista, która będzie sukcesywnie uzupełniana.
- Do obowiązkowego zapoznania się przez wszystkich członków zespołów notatka z doświadczeniami typu organizacyjnego z poprzedniego zjazdu)
- Omówiono kwestię niejasności co do kadencyjności Rady Naukowej PTI – statut nie wspomina o tym, natomiast regulamin rady (przyjęty przez nią samą) w par. 3 p. 2 zawiera stwierdzenie o kadencyjności, i domyślnie pokrywa się ona z kadencją władz naczelnych PTI. Przewodniczący do 19 marca br. zespołu skonsultuję tę kwestię z przewodniczącym rady – w kontekście porządku obrad zjazdu (odwołanie/powołanie rady).
- Sprawa została omówiona 17 marca br. z przewodniczącym RN – ustalenia: RN jest kadencyjna jak GKR i GSK, tzn. kończy kadencję sprawozdaniem, odwoływać nie ma potrzeby (tak jak GKR i GSK), natomiast trzeba powołać nowy skład na zjeździe (zostało to uwzględnione w propozycji porządku obrad), w maju na ostatnim posiedzeniu RN zostanie ustalone kto z obecnych członków będzie kandydował, trzeba też usunąć niekonsekwencje w statucie nt. rady (kadencja, wskazanie w statucie powoływania członków przez Zjazd, a nie wskazanie sposobu przez ZG) – do dopisania w propozycjach statutowych.
- Ustalono specjalizacje członków zespołu s-s (grupy zadaniowe): statut – B. Ostrowska (prowadząca), Z. Sosnowski, J. Nowak, strategia – J. Dorożyński (prowadzący), A.B. Kwiatkowska, J. Nowak. Pozostali członkowie zespołu określa swoje przypisanie do 19 marca br. (środa).
- Zespół rekomenduje prezesowi powołanie grupy ds. projektu uchwały programowej zjazdu.
- Przewodniczący zespołów poinformował o aktualnej propozycji składu prezydium zjazdu: przewodniczący kol. Tadeusz Syryjczyk (wyraził zgodę wg informacji uzyskanej od prezesa PTI), zastępca – kol. Ewa Mizerska, sekretarz – warunkowa zgoda kol. Hanny Mazur, opcjonalnie jeszcze jedna osoba jako II sekretarz do ustalenia.
Ad. Omówienie wstępnej propozycji porządku obrad zjazdu
- Na podstawie zrealizowanego porządku obrad X Zjazdu opracowano propozycję porządku zjazdu z harmonogramem czasowym (plik na wiki do zamieszczenia po akceptacji zespołów – do 19 marca br.)
- Propozycja porządku obrad (dodana zgodnie z powyższym ustaleniem)
Ad. Propozycje zmian statutu
- Omówiono wpisane na wiki do tej pory [[Propozycje_zmiany_statutu]|propozycje zmian]]
- Nowe propozycje wpisano na posiedzeniu (jako hasła, do późniejszego dopracowania formalnego)
- Prace poprowadzi grupa zadaniowa wskazana powyżej
Ad. Przegląd aktualnej strategii i wyników pomiarów oraz ocena strategii
Ad. Propozycja strategii PTI na lata 2014-2017 (lub 2020)
- Pomiary wskaźników zakończyły się praktycznie całkowitym niepowodzeniem – dane przysyłały tylko oddziały podlaski i dolnośląski oraz koła sandomierskie. Przyczyny: m.in. zbyt szeroki ich zakres (pomimo radykalnego ich odchudzenia w stosunku do wersji wyjściowej z 2010 r.), nieuwzględnienie faktu iż np. dane wiekowe posiada tylko BZG, przedwczesna próba wprowadzenia arkuszy umożliwiających półautomatyzację konsolidowania danych w BZG (akrusze Excel z makrami).
- Ustalono odejście od pomiarów samodzielnych, wprowadzenie krótkiego szablonu do wzoru sprawozdania rocznego jednostek
- Prace poprowadzi grupa zadaniowa wskazana powyżej
- Propozycja strategii będzie obejmowała lata 2014-2017
- Dokument będzie opracowany na bazie aktualnej strategii, z maksymalnym jej odchudzeniem
- Omówiono wpisane na wiki do tej pory [[Propozycje_zmiany_statutu]|propozycje zmian]]
- Odpowiedzialny za zakres (J. Dorożyński) przygotuje do końca marca propozycję nowej strategii
Ad. Weryfikacja/demonstracja systemu głosowania elektronicznego
- Przedstawiciel firmy obsługującej głosowania elektroniczne lokalne omówił system, zademonstrował urządzenia
- Przeprowadzono serię głosowań testowych
- Ustalono, że obsługę prowadzi na miejscu dana firma (wydaje na podstawie listy obecności delegatów pastylki (żetony) i panele, uaktywnia i zamyka głosowanie na polecenie prezydium, wyświetla na panelach wyniki głosowań jawnych, przekazuje do prezydium wydrukowany protokół z głosowań tajnych)
- Fotografie paneli z wynikami głosowań jawnych (do rozważenia)
- Stwierdzono, że piloty posiadają sześć przycisków: A (tak), B (nie), C (wstrzymuję się) i trzy nieopisane D, E, F – naciśnięcie w trakcie głosowania D lub E lub F powoduje przyjęcie głosu (pilot przechodzi w stan nieaktywny) i nie jest on zaliczany. Ponieważ nie można tych przycisków zablokować (można tylko przycisk C), to należy wyjaśnić, czy raport z głosowania tajnego zawiera liczbę głosów z przycisków D lub E lub F, a jeśli tak, to będzie się je traktowało jako nieważne (jest standardowy przypadek w głosowaniach – zarówno świadomy jak i niezamierzony)
- Zostanie przygotowana instrukcja z posługiwania się systemem
- Do wyjaśnienia:
- Możliwość przekazania do prezydium oprócz wydruku wyników głosowania tajnego również tych danych w pliku csv
- Standard kodowanie transmisji
- Posiadanie certyfikowania/akredytowania systemu
- Sprawa prawomocności i niepodważalności zastosowania takiego sposobu głosowania
Ustalenia po prezentacji /demonstracji systemu głosowania elektronicznego
- Wstępnie ustalono, że w przypadku głosowania tajnego na listę kandydatów: lista będzie wyświetlania niezależnie przez prezydium, ze wskazywanie na kogo już zagłosowano, głosowanie na każdego kandydata będzie trwało 30 sekund – przyjęto to do chronometrażu propozycji porządku obrad zjazdu
Ad. Wizja lokalna miejsca zjazdu
- Wizji lokalnej dokonali J. Dorożyński i K. Pełka-Kamińska. Oceniono warunki konferencyjne jako bardzo dobre, warunki noclegowe – jako właściwe do zakwaterowania i w kontekście relacji do kosztów.
Ad. Ogólne szkolenie z posługiwania się wiki
- Szkolenie przeprowadził J. Dorożyński
- Naprawiono sprawę jednego konta (K. Pełka-Kamińskiej)
- Poszerzono grono administratorów/biurokratów (flagę nadano A.B. Kwiatkowskiej). Na wniosek flagi będą nadawane wszystkim tego sobie życzącym członkom zespołów.
Podczas dogrywki dopracowano propozycję porządku obrad zjazdu oraz przeprowadzono szkolenie z wiki. W części wieczorowej ustalono na podstawie oświadczeń, że kol. A. Dyżewski i A. Kapczyński nie wejdą do zespołów.
Na tym spotkanie zakończono.
Protokołowała wstępnie: E. Mizerska
Uzgodnienie: obecni na spotkaniu członkowie zespołów
Za zgodność: Janusz Dorożyński, przewodniczący zespołów